Annons:
Etikett05-ds-3ds
Läst 2659 ggr
AnnaMoonshadow
2/27/15, 2:03 PM

25 bästa 3DS-spelen?

Såg idag IGNs lista över vilka 25 spel de för nuvarande tycker är bäst till 3DS. håller ni med? Är det något spel som saknas? Motivera varför 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Jenny
2/27/15, 5:57 PM
#1

Det är så många spel på listan som jag ännu inte spelat, men som jag väldigt gärna skulle prova! Bravely Default och Fire Emblem är definitivt två av dem! Dock kan jag inte köpa så många spel då jag studerar och inte har så mycket pengar…
Ocarina of Time 3D och Super Smash Bros hör verkligen till listan, och Animal Crossing: New Leaf är ett av mina favoritspel någonsin.

Tycker dock verkligen att Alpha Sapphire/Omega Ruby borde tas upp (om jag inte bara missade det). Just de spelen inger ju en sådan nostalgikänsla då väldigt många spelade Sapphire/Ruby/Emerald!
Håller du med?

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

AnnaMoonshadow
2/27/15, 6:17 PM
#2

Jo, jag håller med om att ORAS borde vara med på listan, även om orginalen är precis den generation som jag faktiskt missat att spela när det gäller pokémon. Roligt att få uppleva dem nu istället! Nu kommer jag inte ihåg heller vilken plats X/Y fick heller men jag skulle sätta de väldigt högt upp. Dessutom kan man diskutera om jag skulle ta med indiespel på listan, även om de som är med är riktigt bra, om det var jag som satte ihop den. 

Alla de andra du nämner är helt klart värd att placeras. Tycker IGN gjorde ett rätt bra jobb med att sätta ihop listan överlag även om jag kanske personligen skulle ordna om siffrorna lite 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: