Annons:
Etikett05-ds-3ds
Läst 1410 ggr
AnnaMoonshadow
3/19/15, 1:15 PM

ACNL DreamCode

En DreamCode är en kod i Animal Crossing: New Leaf som låter en besöka andras städer utan att ha dem tillagda som vänner genom Friend Code

När man spelat spelet i ungefär en vecka och klarat av ett av de första projekten i spelen kan man stöta på Isabelle när hon sover på sitt skrivbord i Town Hall. Då öppnas möjligheten upp att bygga en Dream Suite på Main Street. När bygget är klart kan man gå in i den här bygganden och prata med Luna för att få hjälp med drömmarna. 

Här kan man först skapa en dröm. Du får helt enkelt en DreamCode för din stad så som den ser ut i detta nu. Denna kod går sedan att uppdateras en gång per dag allt eftersom staden förändras. Denna DreamCode gör det möjligt för andra att besöka din stad. 

Du kan också välja Dream Walking. Detta kostar 500 Bells och du får sedan några olika alternativ att välja mellan. Du kan välja att få en random stad att besöka, att slå in en DreamCode du fått av någon, eller att söka på egen hand utifrån namn på stad, spelarens namn eller region som staden kommer ifrån. Alla städer går dock inte att hitta då spelare också kan välja att inte dela sin stad med andra. 

Ett besök via Dream Walking är anorlunda än ett besök i en stad genom tågfunktionen. Dessa städer är drömmar så ägaren till staden behöver inte vara online när du besöker. De kan heller inte se dig när du går runt i deras stad. Slutligen kommer inget man gör i dröm-staden påverka den verkliga. Så att plocka frukter, ha sönder blommor eller fälla träd spelar alltså ingen roll. Du kan heller inte ta med dig saker från drömstaden när du är klar förutom patterns för kläder och annat. 

Här i tråden kan vi ju dela med oss av våra DreamCodes  :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
3/19/15, 1:18 PM
#1

min dream address är: 6900-2688-3121

dock är jag dålig på att uppdatera den

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
3/22/15, 10:29 PM
#2

Bra skrivet. Personligen så har jag inte tänkt fixa en Dream Code till min stad förrän den är färdig… vilket aldrig kommer att hända… ;_; Tycker inte så värst mycket om min stad tbh, men lovade mig själv att detta skulle vara sista gången jag restartade, dessutom så har jag kommit rätt så långt med min nuvarande stad med alla badges och mina dreamies etc… Jobbigt läge för mig just nu faktiskt. Har heller inte spelat på länge.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
3/23/15, 8:20 AM
#3

Jag är en sån där som väldigt sällan kan starta om när jag har börjat på ett spel! Jag ser det som en möjlighet att utveckla och förbättra min stad istället :) Just nu försöker jag fylla mina listor med fisk och kryp. När jag är klar med det kommer jag kanske gå vidare till att koncentrera mig på de badges som jag ännu inte fått. 

När det gäller invånarna bryr jag mig egentligen bara om de som jag vill ha kvar, resten får flytta eller stanna bäst de vill, jag koncentrerar mig på det senare :P På det sättet så bygger jag som jag vill ha det efter hand ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
3/23/15, 1:45 PM
#4

#3 Personligen måste allt vara, typ, "perfekt" för mig… Är ganska kräsen. XD

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
3/23/15, 3:13 PM
#5

#4 Haha meeen…. det kan ju inte vara perfekt från början ju. Det måste man ju se till att utveckla! 😉 Haha det visar väl att vi två tänker lite olika kanske

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[MikeW]
4/20/15, 1:19 AM
#6

min dream code är 6300-5426-0954 :) min town är bara 3 veckor gammal ungefär så är helt ny så don't bully the newb xP

Annons:
AnnaMoonshadow
4/20/15, 7:58 AM
#7

#6 det skulle jag aldrig göra ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: