Annons:
Etikett07-wiiu
Läst 1419 ggr
kitte94
7/4/16, 5:25 PM

Köpa Wii U ?

Jag har har ett wii som är köpt för ca 6år sen(begagnat). Nu har handkontrollerna slutat fungera tyvärr, så funderar på att skaffa Wii U. Undrar hur Wii U funkar. Köper man till det eller är det som en helt ny konsol så man måste köpa nytt? Funkar vanliga Wii spel på det?

Annons:
Neihna
7/4/16, 5:32 PM
#1

Det är en helt ny konsol, men du kan spela dina gamla Wii-spel på den. 

Till den nya konsolen medföljer en gamepad som fungerar som en kontroll med en skärm. (Du kan alltså spela bara genom att titta på gamepaden istället för på tv:n). Sedan får man köpa till vanliga kontroller.

kitte94
7/4/16, 5:41 PM
#2

Skönt att man kan spela gamla spel. Får se när jag kan köpa det. Blev så ledsen när jag inte kunde spela Zelda nu.

[Jennah]
7/4/16, 5:47 PM
#3

Och gamepad måste man ha, MEN den ingår när du köper, så det finns ingen anledning att köpa en löst :)

kitte94
7/4/16, 5:58 PM
#4

Går det att köpa enbart Wii U nånstans? Nytt. Kollat Elgiganten och cdon. Finns bara paket med spel jag inte vill ha.

Neihna
7/4/16, 8:53 PM
#5

Kan inte hitta någon som säljer enbart Wii U, men rekommenderar varmt paketet där Mario Kart ingår.

[Jennah]
7/4/16, 10:48 PM
#6

Brukar inte gamestop ha egna ihopsättningar? Tror de hade det med de äldre konsolerna i alla fall?

Annons:
kitte94
7/4/16, 11:57 PM
#7

hade gärna sluppit att ha spel jag inte kommer spela. Vill mest köpa Wii U för att kunna fortsätta spela Zelda. Annars är inte så många Wii spel något för mig.

AnnaMoonshadow
7/5/16, 8:26 AM
#8

Tror det kan vara svårt att få tag på paket utan spel nu men jag skulle också rekommendera att köpa det med Mario Kart 8 då det spelet är jätteroligt och något man kan köra både online och med vänner om man inte har något bättre för sig 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Jennah]
7/5/16, 8:43 AM
#9

Kan du inte bara sälja spelet annars då?

kitte94
7/5/16, 4:40 PM
#10

Jo om dom inte är förinstallerade. Spelar aldrig med andra och vet inte riktigt om jag vill koppla upp tv-konsoler till mitt wi-fi. aldrig gjort det. Har inte direkt nåt vännätverk varken online eller i verkliga livet….

[Jennah]
7/5/16, 6:42 PM
#11

Förinstallerade brukar de väl ändå inte va?

Neihna
7/5/16, 8:45 PM
#12

De är inte förinstallerade.

kitte94
7/6/16, 12:23 PM
#13

De står det på cdon står det förinstallerat men hos Elgiganten kommer den med i fysisk form *förvirrad*

Annons:
AnnaMoonshadow
7/11/16, 12:45 PM
#14

Som jag har förstått innehöll den äldre versionen av Mario Kart premium pack ett separat spel men numera ska det komma som förinstallerat (jag har själv den förinstallerade versionen). Det kan vara så att Elgiganten har gamla versioner kvar i sitt lager eller så har de inte uppdaterat produktinformationen på sin sida. Vill man köpa en konsol med ett löst spel kan man istället välja t.ex. Mario Maker-paketet, där spelet ska komma separat. 

Det går lätt att koppla upp konsolen online, bara att följa instruktionerna i inställningarna. Man behöver för de flesta spel inte ha vänner på sin konsol för att spela med andra, Mario Kart t.ex. kan man slussas samman med andra spelare och köra mot helt främmande människor över internet 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
7/11/16, 12:47 PM
#15

Dubbelkollade Elgigantens sida och i kommentarerna i Frågor & Svar-avsnittet har de medgivit att de har fel uppgifter och att spelet är förinstalleras/laddas ner när du startar konsolen.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Jennah]
7/11/16, 1:29 PM
#16

Annars är ju begagnat ett alternativ, så får du det billigare

kitte94
7/12/16, 5:32 PM
#17

Begagnat hade varit ett alternativ. Men är lite rädd att inte få med de som behövs för att kunna spela. att bli lurad. Hade tur med wii:et.

[Jennah]
7/12/16, 6:27 PM
#18

Men då behöver du ju bara en checklista - Wii U enheten - elkabel - Sensorbar (den du har till wii funkar också) - Wii-paddan (den stoora kontrollen) - Laddsladd till kontrollen (livsviktigt, den har dessutom en batteritid som suger) - det finns även ett ställ man kan sätta paddan i och sen sätta laddsladden i stället. Inte nödvändigt men du ska ju veta att det finns och brukar ingå. - man har ju hdmi men det har du kanske redan - manual och ask om du vill ha det Har jag glömt nåt? Hjälp mig fylla i i så fall, folk!

AnnaMoonshadow
7/13/16, 8:28 AM
#19

Tror inte #18 har glömt något av det som brukar ingå i paketen 🙂 så går du efter den listan får du allt du behöver

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

kitte94
7/13/16, 9:11 AM
#20

Behövs ingen nunchuck och de som man har till gamla Wii?

Annons:
[Jennah]
7/13/16, 9:18 AM
#21

Nej det är bara den stora kontrollen som är ett krav för att spela wii u. Nunchuck och remote m.m. är inget som ingår i paketen du köper nya heller. När du spelar wii u som just wii u så använder du först och främst den stora paddan. Spelar ni flera på samma konsol får naturligtvis de andra personerna också ha kontroller, men det får man ju alltid köpa till (vanliga wii hade inte heller kontroller till kompisarna i paketen). Nunchuck och remote är bara ett av alla alternativ man då kan använda om man vill. På baksidan av spelaskarna står alltid vilka kontroller som är kompatibla till spelet. Ska du däremot spela gamla wii-spel på din wii u så behöver du samma kontroller som om du spelat spelet på en wii. Men det är som sagt inget som brukar ingå.

kitte94
7/14/16, 1:00 PM
#22

Okej då vet jag vad jag måste ha. Blir nästa sak att spara till. En sista fråga. HD tv är inget måste va? Har en gammal tjocktv och det har funkat bea med Wii.

Upp till toppen
Annons: