Annons:
Etikett10-övriga-nyheter-konsoler-och-spel
Läst 297 ggr
AnnaMoonshadow
5/26/16, 10:20 AM

Rykte: codename MH

Den senaste veckan har ett nytt rykte kring Nintendo kretsat runt på internet som började med en artikel som publicerades under finanskategorin på den japanska yahoosidan. Där kan man läsa att utöver den kommande konsolen som går under kodnamnet NX (och som för övrigt ska komma ut i mars 2017) så planerar även Nintendo att släppa en handhållen konsol med kodnamnet MH. 

Detta har fått folk att spekulera om det inte kan vara sant att Nintendo planerar att först släppa NX för att ersätta Nintendo WiiU och att de därefter har MH för att ersätta Nintendo 3DS. Tidigare har vi trots allt hört rykten om att NX ska vara någon form av hybrid mellan en hemkonsol och en handhållen. Kan det kanske vara så att NX och MH på något sätt kan kommunicera med varandra? Jag tycker det verkar troligt att de i alla fall kommer fungera bättre ihop än vad WiiU och 3DS gör idag.  

Röster som talar emot en ny tänkt handhållen konsol menar att Nintendo tidigare uttryckt att 3DSen är här för att stanna. Dessutom har vi fått rapporter som denna, där man dementerar ryktet med att säga att det är en hypotetisk tanke från Nintendos sida och inget som är planerad för produktion. 

Vad tror du? är det bara en hypotes eller tror du det kan finnas sanning i det hela? Rösta och skriv gärna ett inlägg och delta i konversationen 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Kevsterrr
5/26/16, 10:24 AM
#1

Visste inte riktigt vad jag skulle svara, men jag tror nog det är sant faktiskt… Eller inte… Idk, men intressant blev det! Hade bara hört om ryktet men inte sökt mer kring det.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

LottaV
5/26/16, 4:55 PM
#2

Jag har ingen aning men jag är en sån som inte tror på något för än jag ser det med mina egna ögon😃

Ett gott skratt förlänger livet

AnnaMoonshadow
5/27/16, 7:56 AM
#3

Jag har så svårt att bestämma mig. I vanliga fall brukar jag ha samma inställning som du #2, men samtidigt… Ryktet om en hybrid har ju funnits länge och om då Nintendo sitter och tänker i hypoteser kring en ny handhållen konsol samtidigt som de jobbar med NX… Det skulle inte förvåna mig om det var något på gång heller även fast jag inte tycker att källorna för ryktet i sig är övertygande.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: