Annons:
Etikett07-wiiu
Läst 958 ggr
AnnaMoonshadow
2016-06-05 12:36

Nya banor till Mario Kart 8?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags hintade Nintendo UK på twitter om något som många gissar är ny DLC till Mario Kart 8. De la i inlägget upp en bild från en bana i Mario Kart 64 med texten "Good things come to those who wait" (Bra saker kommer till de som väntar) och sedan en hashtag för Mario Kart 8 (#MK8). 

Vad tycker ni om det här? Själv tycker jag det är ett toppenbra strategidrag eftersom Nintendo inte verkar ha något stort på gång för deras TV-konsoler förens nästa år när NX och det nya Zeldaspelet dyker upp. Ny DLC som återupplivar Mario Kart kan ju bidra till att folk väljer att fortsätta spela på Nintendo WiiU 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Kevsterrr
2016-06-05 15:43
#1

Jag hoppas på mer DLC till MK8! Skulle heller inte klaga på ifall de la till fler karaktärer.🙂

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
2016-06-06 10:39
#2

Håller med dig #1! jag och min man satt och diskuterade igår vilka gamla banor vi skulle vilja att de gjorde om och la in i så fall. Banan på bilden i inlägget kommer ju från 64 och den tro jag skulle göra sig bra i MK8. Har du några andra förslag på banor från tidigare spel?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
2016-06-06 13:06
#3

#2 Det finns en hel del som jag önskar och funderat på, bland annat GCN Wario Colosseum från Mario Kart: Double Dash hade varit PERFEKT med anti-gravitykonceptet! Att inte ha med den hade varit lite av en miss faktiskt. Jag tror nog att de flesta återanvända banorna har bra anti-gravitysektioner in mind. Sen så vill jag väldigt gärna ha en annan bana från Super Circuit på GBA då jag tycker de är bland de mer "kreativa" i serien hahaGlad.

Jag hade önskat att de i varje fall i basspelet hade använt sig av en N64-bana mindre, då det bara är en enda bana kvar som kan få en remake från det spelet, sen måste de återanvändas… Hade de valt att droppa en hade de två återstående kunnat bli Retrobanor i nästa Mario Kart-spel (då hade det blivit ett väldigt perfekt mönster, med två banor var från alla retrokonsolerna SNES, N64, GBA, GCN, DS, Wii, 3DS och Wii U; 16 banor). Ser ypperligt fram emot Mario Kart NX vilket ett lär bli!Skrattar

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
2016-06-07 07:23
#4

#3 du har bra förslag! JAg och mannen har suttit och snackat om det verkligen kommer komma ett MK till NX. Han lutar lite åt att 8 kommer återanvändas till nästa konsol just för att de fått så mycket innehåll genom DLC. Jag vet inte vad jag sak tro men Mario Kart måste ju göras tillgänglig på NX iaf 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
2016-06-07 08:07
#5

#4 Självklar måste det komma et Mario Kart NX! Och det tror jag att det lär göra, vi har ju i princip alltid fått ett MK-spel per konsol ju 🙂

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
2016-06-07 10:59
#6

#5 haha ja, jag håller med. Han menar nog snarare att 8 har blivit så bra att han vill att Nintendo återanvänder den men lägger till lite nya banor m.m. istället för att börja med ett helt nytt spel 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: