Nintendo iFokus

Nintendo

Etikett14-övrigt-off-topic
Läst 680 ggr
Jenny
1

Retrospelsmässan 2015

Den 16:e maj anordnas återigen Retrospelsmässan i Göteborg. Retrospelsmässan är ett årligt event med start 2010 som främst fokuserar på konsoler och spel mellan 70- till 90-tal. Mässan kommer att hållas i Eriksbergshallen i Göteborg och besökarna kommer kunna prova på olika retrospel, delta i aktiviteter och tävlingar, se utställningar, köpa spel och mycket mera.

Ska du dit?

_Källa: http://www.retrospelsmassan.se/_

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

Kevsterrr
1

Visste faktiskt inte vad det var fören två år tillbaka… Får försöka ta mig dit i år!

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

[GIKmio]
1

Jag skulle tro att det kommer en del från min generation. Förmodligen äldre också om det sträcker sig tillbaka till 70-talet. För alla minnens skull 🙂

Jenny
0

#1 Jaså? Ja, det borde du verkligen göra!

#2 Ja, de vill ju försöka få in så mycket gamla spel som möjligt. Tycker det är roligt att det finns en hel mässa tillägnad åt just ''de gamla godingarna'' 😃

// Jenny Blomma

[GIKmio]
2

Ja vilka tider. När NES kom 1983 och några år framåt så var det många föräldrar som inte hade råd att köpa konsolen. Då sprang man till macken eller videobutiken efter skolan på fredagarna och hyrde en över helgen för 100 kronor och några spel till det. Favoritspelen var Metroid och Zelda..

LosGinos
1

Det finns någon retrobutik i Falköping, jag vill minnas att jag sett en.. Dock inte besökt den.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Jenny
0

#4 Haha åh! Vad härligt :') #5 Ja, det finns en spelbutik på Hisingen i Göteborg som heter Kapten Krok. De ska också ha lite retrospel har jag hört!

// Jenny Blomma

LosGinos
0

#6. Butiken i Falköping fixar med turneringar av olika slag också, det är sjukt nice :P

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[Jennah]
0

Jag ska dit. Var aldrig där förra året, men 2013 däremot. Då märktes det att det gått lite bättre för dem än väntat, svårt att gå runt där inne och svinlång kö för att komma in. Men hörde att det var betydligt bättre i fjol, hoppas de utvecklats ännu mer nu :)

Jenny
0

#8 Ja, verkligen! De senaste åren har bara gått bättre och bättre för dem! :)

// Jenny Blomma