Ladda ner din EON-ticket
om du spelar Pokémon Omega Ruby eller Alpha Sapphire och ännu inte fått tag på din eon-ticket går det i helgen att ladda ner denna genom Mystery Gift. Välj Mystery Gift när du startar spelet, därefter Recive Gift, Get With Code och skriv därefter POKEMON380381 som kod. När hämtningen är klar kan du prata med kvinnan i Pokémoncentret och så får du din Eon-ticket.
Jag själv har dock inte testat om koden fungerar eftersom jag redan har en eon-ticket och inte kan få en till.
Vad ska man då ha eon-ticket till? Tar du med den till Petalburg Gym och pratar med gymledaren kan du sedan åka med en båt till en ö där endera Latios (AS) eller Latias (OR) bor.
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Koden fungerar! Jag testade den igår på mitt OR och fick en Eon ticket, samt att en annan medlem på Pokémon iFokus gjorde det och fick den också. 🙂
Men man har inte lång tid på sig att hämta ner den nu. Eventet tar slut imorgon, om jag läste rätt!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Imorgon?! Meeeen, vad surt, jag som beställde mitt OS idag.. :(
/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |
#2 Förhoppningsvis finns det fler ORAS-spelare som har fått den nu så du kan streetpassa med dem och få den ^_^ Bor du centralt eller reser du ofta?
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
#3 - Nja varken eller, tyvärr.. :(
/ Hanna Andersson
| www.JAXINATION.se |
#3. Går verkligen folk runt och street passar…?
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#5 Ja då. Det är väldigt vanligt! Det räcker att man har sitt 3DS påslaget, sedan kan det ligga i väskan eller fickan. :)
// Jenny

Sajtvärd på Nintendo iFokus
#5 ohh, ja! Jag har mitt 3DS med mig nästan jämt. Speciellt när jag är ute och reser eller besöker konvent eller evenemang där andra spelintresserade finns 🙂
Vea <3
Var det säkert att de går ut idag? :(
/ Hanna Andersson
| www.JAXINATION.se |
Tyvärr tror jag det är så, har bara hittat uppgifter om att koden skulle fungera över helgen 😕
Vea <3