Wi-fi
Jag har nintendo DS som jag försökt koppla till WI-fi.
Jag har följt instruktionerna i bildspelet i hur man ansluter till wi-fi. Vi har en trådlös router och den kommer upp, jag klickar och skriver in lösen och då kommer detta upp: These settings are invalid. Confirm the information and try again. Call 1-800-895-1672 in the USA and Canada for help.
Jag har gjort precis som det står. Varför går det inte?
Om anslutningen misslyckas har jag för mig att det har att göra med inställningarna till din routers säkerhetsnyckel för Wi-Fi.
Har du testat att nollställa routern för att få tillbaka grundinställningarna? Har löst liknande problem för mig flera gånger.
Det är som #1 säger. Det har antagligen med inställningarna till din routers säkerhetsnyckel att göra. Jag hade samma problem, dock gick det inte att åtgärda då det hade krävt att jag bytte till en mindre säker sorts säkerhetsnyckel. Jag tror dock att det ska finnas tillägg till DS som omvandlar signalen, men jag har tyvärr ingen aning om vad det heter eller var man kan få tag på sådant :/
// Jenny

Sajtvärd på Nintendo iFokus
Låter bökigt. :/ Är inte alls så bra på sånt här. Men tack så mycket för att ni tar er tid att försöka hjälpa mig.
Det stämmer som de ovan skriver. Nintendo DS klarar enbart väldigt "simpla" säkerhetsnycklar, har du t.ex. Telia så är det vanligtvis den nyckel som själva routern kommer med.
När jag hade min DSLite så använde jag USB connector till datorn, en sån här.
Vet inte om de går att få tag på idag, kanske kan kolla hos företag som säljer begagnat annars? Det löste i alla fall mina problem 🙂
Tack så mycket för er hjälp, mejlade nintendo och tydligen har de änd¨å tagit bort funktionen att spela online, dåligt.
#5 Jasså? Det har jag helt missat. Men då vet vi för framtiden 🙂
#5 Har de tagit bort funktionen? 😮 Men det var ju jätte tråkigt, det är ju fortfarande många som sitter med ett DS… Mycket tråkigt!
Jag håller helt med, jättedåligt. Det ända de skrev fanns kvar var shopen. Pengar pengar pengar suck. Folk har ju fortfarande betalt för sin DS så det är sjukt att de tagit bort det.