Nintendospel till Smartphone
Senare i år kommer det vara möjligt att spela Nintendo-spel på din smartphone.
Nintendo har nu avslöjat att de tillsammans med DeNA, ett japanskt mobilspelsföretag, håller på att utveckla spel till just smartphones. Ännu har Nintendo inte givit någon information om vilka spel eller franchises som kommer komma, men jag tycker definitivt att det skulle kunna vara intressant!
Vad tycker ni? Vilka spel / spelserier tror ni de släpper först?
// Jenny

Sajtvärd på Nintendo iFokus
jag vet ju att Nintendo på nätet fått rätt mycket kritik för det här steget. Folk anser att Nintendo kommer sluta göra spel för konsoler, hamna efter allt för mycket när det gäller marknaden och rätt och slätt anser att mobilspel inte längre är gaming.
Jag däremot känner inte samma negativitet. För företaget är det ett smart drag. De köper in sig på en ny marknad med ett varumärke som är vida känt. De kommer rätt lätt få folk att köpa appar m.m. bara för att det har Nintendo i titeln. De har ju även med informationen kring NX försökt att också visa att de ska fortsätta med konsol-spel och mer traditionell gaming.
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3