Nintendo iFokus

Nintendo

Etikettnyheter-och-kommande-releaser
Läst 428 ggr
Jenny
1

Pokémon Shuffle släpps

Från Feber.se: ''Nintendo och  The Pokémon Company International släpper nu Pokémon Shuffle. Spelet går ut på att matcha tre eller fler Pokémon i rad och på så vis ta sig vidare genom spelet. Man börjar med fem hjärtan och  varje gång man misslyckas med en bana förlorar man ett hjärta. När alla hjärtan är slut får man helt enkelt vänta en tid för att de skall fyllas upp igen. Vill man fortsätta spela direkt kan man betala lite pengar för att göra det.''

Spelet är alltså ett free-to-play-spel och man kan hitta det i Nintendos eShop.

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

Sehvrin
1

Ganska kul spel, även om det är lite störande att man inte kan spela så länge i taget. Problemet är att man förlorar ett hjärta varje gång man startar enbana, oavsett om man klarar den eller ej. Så det är en ganska bestämd (och kort) speltid per gång. Dock så får man lite av den valuta man kan köpa extra hjärtan av även i spelet utan att behöva köpa den, vilket är bra om man nån gång vill spela lite mer.

Jag tyckte också att introt var lite för långdraget: jag ville ju bara spela direkt.

Jag ger spelet 7/10 för det är trots allt ett roande spel och ibland är det ganska bra att ens speltid begränsas 😉

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

AnnaMoonshadow
0

#1 jag håller med dig om att det är lite jobbigt att förlora hjärtan oavsett om man vinner eller förlorar. Har man flyt vill man ju kunna fortsätta vidare liksom!  

I övrigt tycker jag det är lite roligt med tanke på att det är gratis :) Roligt att kunna starta bara för att spela en liten stund när man vill fylla ut tiden eller har en liten rast.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Jaxination
1

Hmm, det är helt okay! Men håller med om att hjärtan borde försvinna när man inte klarar en bana! Grubblar vidare på bana 40, grrr..

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

AnnaMoonshadow
1

Pokémon Shuffle har nu kommit över 2,5 miljoner nerladdningar och spelare kommer få en Disruption Delay item som tack. Den senaste uppdateringen förde också med sig nya banor och pokémon

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3