Annons:
Etikett14-övrigt-off-topic
Läst 1263 ggr
AnnaMoonshadow
3/23/15, 3:54 PM

DLC

DLC är en förkortning som står för Downloadable content eller nerladdningsbart innehåll som det skulle heta på svenska. Detta är ett sätt för spelutvecklare att kunna ge spelarna nya delar och nya saker i sina spel via en nerladdning från internet. Ibland sker detta gratis, som en form av uppdatering av spelet, men ibland får spelaren köpa tilläggen. 

Detta är något som Nintendo på senare år ägnat mer tid och energi åt, som några exempel har vi Pokémon där man via koder eller andra gåvor kan få nya Pokémon till spelen, i Animal Crossing: New Leaf finns det ibland nya saker från nintendo att ladda ner via postkontoret, i senaste Mario Kart kan man köpa till extra banor och till Super Samsh Bros. for 3DS och Wii U kommer man snart kunna ladda ner Mewtwo som spelbar karaktär.  

Vad tycker ni om DLC? (kommentera gärna här nedan)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Kevsterrr
3/23/15, 7:59 PM
#1

Beroende på var det är för DLC avgör endast min åsikt typ. Är det något jag känner att jag vill ha så köper jag det oftast, men vanligtvis avstår jag om det inte är gratis. När jag fick reda på att Mario Kart 8 skulle få DLC och såg vad det var för något så skrek jag bokstavligen och inväntar just nu Animal Crossing DLC'n till MK8. Köpt båda DLC-packen och ser så mycket fram emot att spela som Isabelle! :D

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
3/23/15, 10:40 PM
#2

#1 vi sitter här hemma och väntar på Mario Kart-DLCn också!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
3/23/15, 10:58 PM
#3

#2 ska bli så jäkla awesome!! Väntar ivrigt på en trailer, men är även fundersam på om Mercedes-bilarna, och dessa DLC-packs blir de enda DLCn till MK8..

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
3/23/15, 11:43 PM
#4

#3 jadu, det går ju så segt så det finns en risk att det är de enda. Vill också se en video. Borde komma en Nintendo Direct snart, med mer info om DLC till Mario Kart och Super Smash, samt om Splatoon som släpps i maj

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: