Tips på spel till femåring
Sonen fyller fem nu nästa månad, och jag tänkte köpa ett spel till honom, vi har en Wii U idag. Vi har New SMB U, Nintendoland och Captain Toad, jag funderar på att köpa antingen Mario Kart 8 eller Mario Party 10.
Frågan är om MK8 är för svårt för en femåring, han kan hantera övriga spel bra dock. MP10 har fått så dålig kritik att jag blir osäker av den anledningen. Jag har också förstått det som att MP10 kräver Wii-kontroller, vilket jag tycker är lite bökigt, men å andra sidan vet jag inte vad man kan köra med för kontroller i MK8.
Jag funderar också på Pikmin 3 för övrigt, han älskar det demot, men jag tycker det känns lite för invecklat för en femåring.
Tips mottages tacksamt! Och gärna om ni har testat några av de titlarna jag räknat upp och vill ge omdöme. 🤔
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror han kan tycka att Mario Kart är roligt! Det finns flera olika banor att köra och olika sätt att göra det lättare om han tycker det är svårt. Man kan t.ex. välja vilken hastighet man vill köra på (50cc är lättast) och man kan ställa om datorerna i menyn om man tycker de är för bra så de blir lätta att köra mot. Mario Kart är också en sånt där spel som man kan gilla både om man kör ensam och om man spelar med en kompis och ju bättre man blir ju svårare kan man göra det för sig själv 🙂
Mario Party har fått lite halvtaskiga recensioner, jag tyckte ändå att det hade roliga mini-games men själva tävlandet kan vara rätt ensidigt och det är svårt att ta igen om någon annan lyckats bra i början. Som du säger behöver man wii-remotes, vilket kan vara trist om man inte har några hemma redan och dessutom är det ett spel som är mycket roligare om man spelar med någon annan, party-spel som det är.Så jag skulle nog rekommendera Mario Kart före Mario Party då jag tror glädjen över spelet kan hålla i sig längre också.
Pikmin 3 är supermysigt att spela men jag kan hålla med om att det kan vara lite för invecklat för en femåring. Skulle han köra fast på en bana så tror jag inte det skulle vara så roligt att han inte kan komma vidare.
Ska jag ge ett annat tips så skulle det vara Super Mario 3D World. Det är roligt, färglatt och varierat med olika banor och svårighetsgrader. Du kan använda så gott som alla kontroller som passar till WiiU och storyn är väldigt basic och lätt att förstå 🙂 och det är ju också därifrån idén till Captain Toad kommer ifrån
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
#1: Mycket bra tips! Faktum är att jag just beställde Pikmin 3, men han ska ju få fler spel i present framöver, och tips är enormt värdefulla.
SM3DW har jag också tittat på, han har dock lite svårt med det här att styra i 3D än så länge, jag tänker mig att det är mer lämpat till jul. Vi ska också flytta inom ett år, så han ska få något spel i flyttpresent också, då blir det nog MK8 skulle jag tro, det kan nog vara lagom då.
Jag såg att Pikmin 3 har co-op, så jag tänkte spela det tillsammans med honom. :)
Min flyttpresent blir Bayonetta 2. ;)
Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
Pikmin 3 är ett bra spel, jag sitter själv och överväger om jag ska spela om det snart 🙂 och om du tänkt spela tillsammans med honom så kan ni ju komma ifrån problemet med att han skulle köra fast någonstans också, ni hjälps åt och du kan ge honom en hint om han själv fastnar.
Förstår vad du menar med 3Dn, det kan vara lite knepigt. Ja tror dock att SM3DW kan vara ett bra ställe att öva och bli bättre så jag håller tummarna för att det kommer ligga under julgranen 😉 Kika gärna lite på sajten med jämna mellanrum, vi försöker uppdatera med nya bra spel till Nintendo Wii U när de kommer ut så kan du säkert få fler bra tips! Blir så glad över föräldrar som introducerar sina barn till Nintendo, jag själv älskade att spela nintendo redan som liten!
Bayonetta ska jag själv också ge mig i kast med snart, min sambo som redan spelat gillade det verkligen 🙂
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Sen finns det ju en massa kul och lätta retro-spel till Virtual Console. :)