Nintendo iFokus

Nintendo

Etikett07-wiiu
Läst 1157 ggr
AnnaMoonshadow
2015-06-17 08:10
0

Animal Crossing: Amiibo Festival

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Under E3 annonserades ett nytt Animal Crossing till Nintendo WiiU. Spelet är dock inget vanligt Animal Crossing utan istället ett partyspel som kan liknas vid Mario Party där Animal Crossing-amiibos används som spelpjäsern i ett spel som liknar Fia med diverse mini-spel inlagda. Spelet kommer troligen i slutet av 2015 och släpps med en speciell bundle som innehåller spelet, två amiibo-figurer och tre Amiibo cards (enligt nintendos egen sida). 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2015-06-17 08:11
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Video

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
2015-06-18 01:42
0

Enligt Josh Thomas från TheBitBlock kommer spelet antagligen vara gratis, genom vad han upptäckt. Som sagt så kommer ju denne speciella bundle släppas med spelet + 2 Amiibo så man vet inte riktigt vad man ska tro på, men i nuläget bör man hålla sig till den trovärdigaste källan: Nintendo själv. 

Vore inget problem för någon (speciellt mig) om spelet vore gratis. När jag såg spelets trailer blev jag lite besviken, hoppades ju som många andra på en ny Animal Crossing-titel… Dessutom lockade spelet mig inte så otroligt mycket efter den flopp som kallas Mario Party 10. Vad som endast väckte mitt intresse när det kommer till AC dock var Happy Home Designer och de nya amiibo-figurerna. Men om spelet är gratis laddar jag självfallet ned det (om min konsol som crackar lack på utrymmet trots att jag har ett nästan tomt usb isatt, tillåter det).  xD

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
2015-06-19 19:38
1

jo, jag håller med dig! Det här är inte så lockande jämfört med AC:HHD men om det är gratis så är det ju gratis i alla fall :P

Vea <3