Nintendo iFokus

Nintendo

Etikett05-ds-3ds
Läst 885 ggr
AnnaMoonshadow
2015-06-17 07:56
1

Animal Crossing: Happy Home Designer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

E3 visade Nintendo mer info om det kommande spelet Animal Crossing: Happy Home Designer. Genom att använda Amiibo cards flyttar Animal Crossing-djuren in i din stad och du får i uppgift att inreda deras hem, ibland efter önskemål utifrån deras smak och  intressen. I spelet kan man även designa utomhusmiljöerna kring invånarnas hus samt allmänna byggnader. Video från E3 kommer i ny kommentar. 

Spelet är planerat att komma den 2 oktober för oss i Europa.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2015-06-17 07:59
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är trailern från E3

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
2015-06-17 07:59
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är Gameplay visat i Treehouse på E3

Vea <3 

Kevsterrr
2015-06-18 01:50
0

DETTA gjorde mig inte besviken!😂
Var inte så insatt (woohoo, typiskt Kevin xD) när jag först såg bilder i början då jag trodde det skulle vara typ en "miniapp", men när jag såg vidare på funktioner, innehåll, nya möbler + sätt att placera dem på så… tja, jag tror jag skrek. Verkar visst som om äldre (och förhoppningsvis nya!) villagers från förgående spel kommer vara med, syftar på kängurun Carrie från det originella AC. :)

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
2015-06-19 19:36
1

Jo, det verkar vara mycket större än vad jag trott också! vi får hoppas att det blir lätt att komma över de invånare man vill ha, att amiibo-korten är lätta att samla ihop alltså ^_^

Vea <3 

Icewolf88
2015-06-20 19:41
0

Well, det ser i alla fall bättre ut än vad jag förväntade. Men, måste man ha korten för att kunna spela, eller är det endast ifall man vill låsa upp fler karaktärer?

AnnaMoonshadow
2015-06-21 09:55
0

om jag har förstått det rätt som följer ett baspaket av korten med spelet, i alla fall i den japanska utgåvan. Och sedan kan man köpa extra booster packs i Japan för 300 yen ( ca 20kr).  Offentliga byggnader så som skolor ska du också kunna inreda utan att låsa upp dem, utan det är bara hemmen som du behöver kort till. 

Det som kan tillkomma är ju att man måste ha en NFC-läsare till 3DSen, så har man inte det nya 3DSet så behöver man köpa till en separat NFC-läsare. I japan har de även ett specialpaket där man får spelet, ett paket av korten och en NFC-läsare tillsammans så har vi tur kommer det en sån version att släppas här med.

Vea <3