Spelar du pokémon?
Gick precis över gränsen för 200 speltimmar i Pokémon X. Är det någon mer än jag som spelar pokémon just nu?
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Jag spelar Pokémon! Har spelat alla som kommit ut, men just nu spelar jag inte något av dem då jag har händerna upptagna med skolarbeten!
// Jenny

Sajtvärd på Nintendo iFokus
Inte just nu, men jag är ett stort fan av pokemon och har spelat alla spel i huvudserien + en del spin offs. Mitt första var pokemon blue.
Klart man spelar ^^ Kom dock aldrig igång med nya Sapphire då jag skaffade Rune Factory 4 samtidigt efter flera års väntan så det har helt sonika blivit liggandes!
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Vad roligt att jag inte är ensam 😃
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Pokemon X har jag spelat för några månader sen 😃
Jag köpte till slut Pokémon Y idag (mitt första Pokémon spel) - har nu spelat 6h på raken… Oh no 😃
#6 haha förstår precis! och du har gjort ett väldigt bra val att börja med i så fall, jag rekommenderar alltid X&Y till nya spelare då det är väldigt användarvänligt :)
Vea <3
Tack, det var efter tips av er fina här 😃
Har väldigt roligt, men har nu märkt att vissa Pokémons är sjukt svårflirtade, blivit av med många Pokébollar… 🤔
#8 det brukar vara så med vissa. Det kommer ju bättre bollar senare (great ball, ultra ball mfl) och ett annat tips är att lära en högt levlad pokémon false swipe (detta brukar jag göra efter själva main storyn) och använda den för att fånga alla pokémon jag inte fångat tidigare. False Swipe gör så att om du attakerar en pokémon med den så lämnas alltid minst en HP kvar, vilket gör att den inte dör. De blir lättare att fånga på det viset 😉
Vea <3
Inte just nu, men med mina över 400 speltimmar på X, 100 på Y och 200 på Omega ruby och 50 på alpha sapphire är jag en ganska flitig spelare xD
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
#10 haha det är lite värre än mig xD Jag har så mycket att spela + en massa andra saker i mitt liv så sådana nummer tror jag aldrig jag kommer upp i 😛
Vea <3
Hehe, alla Pokémon jag spelat har över 600 timmar på varje ^^
#12 vilka har du spelat då? =)
mvh, HamsterHamster
Hela mitt liv går ut på djurskydd.
Sapphire, Emerald, Platinum, Diamond, Pearl och Y. Har även Alpha Sapphire och Black men inte kommit igång med dem än :)
Spelar alla! Senast idag började jag om på Y! ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Spelar sällan Pokémon, ärligt talat. Visst tycker det är en rolig serie jag med men finner inget eget initiativ att oftast spela det - därför äger jag knappt ett Pokémon-spel heller. Det enda Pokémon spel jag verkligen köpt själv är X.
//Kevin
[Medarbetare för Nintendo iFokus.]
"When you love something, never lose it. Understand, little one?
You must keep it safe, close to your heart."
Spelar inte just nu men har spelat alla spelen och älskar dem! Mitt första var Pokémon Gold till Gameboy Color och det är nog favorit-generationen. 😍