R.I.P. Satoru Iwata...
Nintendos fjärde president och verkställande direktör Satoru Iwata har nu fått slut på sin sista 1-up… Den 11:e Juli 2015 lämnade han detta liv pga gallgångs tillväxt(? - bile duct growth). Förra året, innan E3 2014 nämnde Nintendo att han inte skulle delta på grund av medicinska anledningar som sedan kom att avslöjas vara en operation av en tumör i gallgången. Operationen sades gå bra och Iwata tillfrisknade under ett par månaders tid, men på sista tiden ska hälsoproblemen tyvärr ha återkommit då Nintendo sade detta:
"Nintendo Co., Ltd. deeply regrets to announce that President Satoru Iwata passed away on July 11, 2015 due to a bile duct growth."
Satoru Iwata var inte bara president och VD utan även programmerare för HAL Laboratory tidigt i hans karriär och arbetade med spel som bland annat Balloon Fight, EarthBound of Kirby-serien. I Maj 2002 tog han över som presidenten. Han föddes den 6 December 1959 och avled som sagt 11 Juli 2015, och blev alltså 55 år, men dog en allt för tidig död.
Vila i frid nu, Mister Satoru Iwata! (1959-2015)
My thoughts today are aimed directly to you.😢
Bild från Google.
Måste även be er alla om ursäkt för detta korta inlägget… Hade garanterat blivit lite längre om jag inte valde att skriva detta så sent på natten…
//Kevin
[Medarbetare för Nintendo iFokus.]
"When you love something, never lose it. Understand, little one?
You must keep it safe, close to your heart."
- Redigerat 2022-04-03 14:57 av Draken
Rest in peace Iwata.
Vi läste det här nästan direkt efter att vi landat i sverige idag och jag har haft en stor klump i magen sedan dess. Jag brukar sällan påverkas särskilt mycket när någon känd person går bort men det här var allt för sorgligt trots att vi varit införstådda med hans hälsotillstånd.
Vila i frid
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Något enormt tråkigt när jag läste det för någon vecka sen. Men vi får se det positiva i det, han var sjuk och slipper nu plågas mer :)
the esthetic grown up is the child who survived
#3 Sant det! Men ja, fortfarande oerhört tragiskt att något sånt måste hända. That's life, I suppose.
//Kevin
[Medarbetare för Nintendo iFokus.]
"When you love something, never lose it. Understand, little one?
You must keep it safe, close to your heart."
Oja det är det så klart, men hellre att gå bort och slippa plågas :) Hoppas dem hittar någon ny som kan driva Nintendo framåt lika bra som han gjorde.
the esthetic grown up is the child who survived