Nintendo iFokus

Nintendo

Etikett14-övrigt-off-topic
Läst 604 ggr
Kevsterrr
2

Räddad av KaptenKrok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag berätta en liten story, en story om Kevsterrrs återupplivade Nintendo GameCube.

För många år sen, kunde det vart 2005 eller -6? på hans födelsedag den 15:e Juli fick han sin allra första egna Nintendo-konsol, nämligen ett GameCube! Tack världens bästa föräldrar! Det kunde ha vart bland de bästa födelsedagarna hittills. Hursomhelst, någon period senare = x antal år, råkade en av samma förälder som köpte sin son spelkonsolen, en solig dag ta livet av den… (konsolen då alltså…) Det oturliga var att medan jag satt och spelade drog far min strömmen, och där försvann mitt GameCube. Då dog det. Jag skulle just spela Solo Cruise på Mario Party 7 innan jag för sista gången såg det orangea ljuset på den lilla fyrkantiga lådan till min ägo. Nu fanns den inte mer. Och inget mer minns jag från den perioden annat än att jag var sjukt arg och fruktansvärt ledsen på att min spelkonsol inte fanns mera. Jag försökte aldrig kolla upp ifall det gick att fixa igen. Det var som mest orört och drog till sig så mycket damm som möjligt. Ända tills sisådär 7 år senare eller så - 2015 - idag. Jag hade precis fyllt 17 år och fick för mig att av en ren slump bara ta hem min systers gamla SNES-konsol från farmor där den vart i ett par år nu. Den funkade fortfarande, men AV-kabeln saknades. Av ytterligare en ren slump så använder SNES och GCN samma AV-kabel, och då den inte funkade sedan länge kunde lika gärna SNES få kabeln… Jag fick även för mig att köpa en ny SNES-kontroll då vår var så jäkla trög. KaptenKrok som jag tipsats om här på iFokus blev då mitt första mål. Tur för mig som bor i Borås - deras butik ligger precis utanför stan. Det var bara att åka dit direkt! Med kom hela familjen och där mötte jag den nya kontrollen. Men. Innan vi satte oss i bilen bad pappa mig att ta med mitt GameCube. De kanske kunde ta en titt på vad som vart fel efter alla dessa år? Och tro det eller ej, de hittade inte bara ett fel - de fixade det med. Jag hörde då för första gången efter många år GameCube-introt från min egna konsol… Den var inte död… Den hade aldrig vart död! Felet var strömkabeln. Det var DEN som kapades inuti den otursdagen jag nämnt ovan. Jag visste inte ifall jag ville hoppa eller gråta av glädje - men vad jag vet är att jag åkte hem med ett stort leende på läpparna: inte bara på grund av att det var fixat, också för att jag fick köpa den sista strömkabeln till GameCube som butiken hade i lager OCH att jag nu kunde avnjuta den barndom jag hade då jag kunde spela på dessa två konsoler!🙂

Tack till KaptenKrok för er AWESOMENESS, er på iFokus som tipsat om butiken (och mig själv som bor relativ nära dem😂). De rekommenderas starkt av mig som Medarbetare! Hade aldrig hört om den förr!
Och tack till dig som tog din tid att läsa denna fåniga och långa historian. Remember, Nothing is Impossible. Ha en fortsatt bra sommar.😃 //Kevsterrr

_PS… Detta skedde för snart två veckor sen egentligen… Har bara inte haft tid att kolla iFokus alls och i sig skriva detta inlägg… DS
_

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
1

De har så otroligt bra personal på Kaptenkrok! och de har hjälpt oss en massa också :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3