Nintendo Pokémon Omega Ruby
Jag spelar Pokémon omega ruby och är i Nameless Cavern. Där finns en portal (en lila ring som svävar). Där i ska det finnas tre legendariska Pokémon. Jag har varit inne en gång och råkade döda en Pokémon. Nu kan jag inte gå in i den igen. Varför? Är det någon som vet hur jag ska göra?
De tre olika Pokémon är där på olika tider på dygnet. Mer info om det här: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Nameless_Cavern
Jag är dock ganska säker på att du inte kommer att kunna möta den Pokémon som du "dödade" mer. Man får bara en chans att fånga en legendarisk Pokémon.
#1 har gett dig rätt uppgifter. De kommer vid olika tider och som #1 säger så får man bara en chans att fånga en legendarisk, därför ska man alltid spara innan man spelar mot dem för att kunna starta om spelet om man råkar döda dem eller inte lyckas fånga dem 🙂
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Ok men hur ser man vilken tid det är
spelet går efter ditt 3DS inbyggda klocka, så du måste spela under rätt tid på det riktiga dygnet eller ställa om klocka i inställningar på konsolen 🙂
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3