Annons:
Etikettnyheter-och-kommande-releaser
Läst 785 ggr
AnnaMoonshadow
10/29/15, 11:09 AM

Miitomo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Miitomo är namnet på Nintendos första mobilspel utvecklat av DeNA. Spelet kommer ut i Mars 2016 (tidigare var det sagt innan årets slut men Nintendo har valt att skjuta upp lanseringen) och kommer vara gratis. 

I spelet skapar du en mii-karaktär  som du därefter använder för att kommunicera med och lära känna dina vänner bättre. Tanken är att skapa en plattform för fördjupande av vänskapsband och en djupare förståelse för ens vänner. 

Nintendo har även fyra andra spel för mobil under utveckling, dessa spel sägs komma att kosta pengar för att ladda ner till telefonen.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Kevsterrr
11/2/15, 1:00 AM
#1

Påminner mig starkt om Tomodachi Life (som jag för övrigt önskar lät en ha mer än en ö på en konsol, typ save files, då min ö praktiskt taget är full så är det inte lika roligt längre)

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

AnnaMoonshadow
11/2/15, 3:45 PM
#2

#1 jag tror att det bygger lite på tomodachi life-idéen, ialla fall har jag uppfattat det så 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
11/3/15, 12:53 AM
#3

#2 yeah! Hur som helst är jag upprymd över att nintendo tar ett helt nytt kliv åt mobilspel och jag hoppas det blir en successiv idé😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

LookHanna
5/3/16, 9:10 PM
#4

Vet någon när den kommer lanseras i Sverige?

  • Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
    Hörselskadad, kan säga va några gånger
AnnaMoonshadow
5/4/16, 10:54 AM
#5

#4 nej, det har vi ingen info om ännu. Både jag och flera av mina vänner har försökt fråga Bergsala men inte fått nå svar. Det går dock att ladda hem och spela om man ställer om sin appstore till den japanska, men det går inte att koppla sitt mynintendo-konto. 😕 

Jag blir lite upprörd när man läser inlägg från t.ex. Nintendo of Europe på twitter och de får det att låta som om appen är tillgänglig i hela EU när så inte är fallet.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: