Drömteam i Pokémon
Hej på er allihopa :)
Hur skulle ni sätta ihop ett "Dreamteam" på pokemon, vilka typer skulle ni välja, och hur skulle ni kombinera dem ?
Jag måste fundera själv hur jag skulle göra, jag har många favoriter men aldrig lyckats sätta ihop ett "dreamteam"
Tänkte försöka med det nästa gång jag skall varva pokemon X :0
Funderar ofta kring detta.. De enda pokémon jag är säker på att jag vill ha i mitt dreamteam är Roserade och Pangoro, och förmodligen Chandelure & Machoke. De sistnämnda två och de två som är över är jag skeptisk över haha x)
//Kevin
[Medarbetare för Nintendo iFokus.]
"When you love something, never lose it. Understand, little one?
You must keep it safe, close to your heart."
Jag har mina favoriter, men någon som jag ofta går med är Fletchling och Helioptile. Lucario är ockå en storfavoit.
Nu när jag skall fixa mitt nya team, så kommer Furfou att vara en medlem. Har aldrig gått med den tidigare, så jag vet inte om den hamnar bland favoriterna ;)
Jag tycker det alltid är lite svårt att sätta ihop team. När jag bara ska spela genom storyn brukar jag inte planera så mycket utan känna mig för längs vägen. Jag går då mer på hur väl jag känner att jag förstår och fungerar med de pokémon jag fångar än kollar upp vilka som har bäst statistik/taktik m.m. innan jag fångar dem.
Det är ju en helt annan sak när man ska turnera eller utmana andra på strider, brukar ju strida med min man och hans bröder när vi alla spelar pokémon samtidigt. Det är en av anledningarna till varför jag börjat breeda eeveelusions, jag älskar eevee och dennes utvecklingar men jag har sällan chans att vinna mot min man och svågrar om de inte är av toppklass 😉
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Det är sällan numera att jag fångar pokemon i spelet under resan. Jag brukar breeda fram ett team innan jag börjar om, så flyttar jag över det teamet till spelet när jag har börjat om och går med det teamet.
Jag fångar visserligen alla pokemon jag möter, fångar även flera av samma för att kunna WT, men jag går hela vägen med det team jag har breedat.
Skulle jag bli väldigt missnöjd, eller det inte "fungerar" med någon utav teammedlemmarna, så breedar jag en annan på ett "loaded and unlocked" spel som jag har.
Jag brukar strida med dottern och sonen som också spelar, eller så kör jag strider över nätet. Ibland planeras det strider genom Pokemon i Fokus, och då brukar jag nästan alltid haka på ;)