Nintendo iFokus

Nintendo

Etikett05-ds-3ds
Läst 830 ggr
Fridaaaa
0

Nintendo 3DS (XL)

Min sambo är ute efter det, till bra pris. Vart kan man fynda det begagnat eller till lågt pris på någon sida? 🙂 (jag är inte insatt i sånt här, han har inte iFokus så frågar åt honom)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jenny
0

På Pricerunner.se kan du hitta ställena de säljs billigast på online. Jag vill dock uppmana om att kolla upp sidan innan ni beställer!

Här är resultaten av sökningen på Nintendo 3DS XL på pricerunner:
http://www.pricerunner.se/pl/52-2824341/Spelkonsoler/Nintendo-3DS-XL-priser
Om ni vill kolla på New Nintendo 3DS XL så finns dessa här:
http://www.pricerunner.se/pl/52-3035286/Spelkonsoler/Nintendo-New-3DS-XL-priser

Annars rekommenderar jag att ni går till närmaste Game eller Game stop (fast game stop brukar vara billigare) och frågar efter priser på begagnade där. :)

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

Fridaaaa
0

#1 Kollat där redan men tänkte om det fanns sidor som inte kommer med där (alla sidor kommer ju inte in där) 🙂
Han har ringt och frågat (har inget i stan längre nämligen) men tack ändå!
Han kollar även blocket, tradera

Jenny
0

#2 Åh, okej! Annars kan du kolla Spelbutiken.se! Jag tycker att de brukar ha rätt bra priser och man ska även kunna köpa begagnat där. 🙂

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

AnnaMoonshadow
1

Webhallen och Spelbutiken.se är de sidor som jag och sambon känner oss säkrast med. De har båda bra priser och är väldigt hjälpsamma om det är något problem. Annars finns det facebook-sidor så som denna som man kan lägga upp förfrågningar/annonser på spel och enheter till försäljning men man ska vara nog med att känna sig för med säljaren (fråga efter fler bilder och info t.ex.) så man inte blir lurad. 

För ett nytt vanligt Nintendo 3DS får man nog räkna med ungefär 1700kr i alla fall, dyrare om man ska ha new 3DS.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nekoi
0

Du kan även kika in hos SpelochSånt.se se om du hittar där, annars tror jag du har fått väldigt bra tips. Kan även vara värt att kolla in om det går att köpa begagnat, t.ex. hos Game tror jag?

Edit: Såg att Spel & Sånt har ett begagnat just nu för 1300kr, det är ett bra företag men det är ju inte new 3DS ☝️

Fridaaaa
0

#5 Han har som sagt redan kollat på game 🙂 (de tog nästan samma pris för begagnad som för en ny). Men ska säga till honom att kolla in den sidan. 👍

Nekoi
0

Missade att du svarat, så skriver igen så du inte missar ifall det är intressant:

Såg att Spel & Sånt har ett begagnat just nu för 1300kr, det är ett bra företag men det är ju inte new 3DS :)

Fridaaaa
0

#7 Ja såg det nu men ingick inte strömadapter till den av någon anledning :/

Nekoi
0

Nej strömadapter ingår inte i 3DS eller 3DS XL då det är väldigt många som redan har strömadaptrar sen tidigare, t.ex om de redan äger en DS, så det är därför :) Det ingår alltså inte när man köper nytt heller.

Fridaaaa
0

#9 Nej ny vet jag att det inte gör det men sett de som skickat med det i begagnade nämligen 🙂 Men dåligt tycker jag, långt ifrån alla som ägt en eller äger liknande 😛

AnnaMoonshadow
1

Kan inte låta bli att lägga mig i nu 😛 anledningen till varför strömadapter inte följer med är som #9 säger, det finns så många som redan har hemma. 3DS har sålts i så stor mängd. Nintendo har också dragit av den kostnaden från själva konsolpriset och en laddkabel är lätt att köpa på sidan av. De kostar ungefär 170kr, pengar som annars skulle räknas med i priset på hela konsolen om kabeln skulle ingå. Jag tycker det visar på att Nintendo bryr sig om sina kunder, även de som redan har ett 3DS sedan tidigare men som vill ha ett nytt, de skulle ju annars kunna slänga med det i paketen för att tjäna extra pengar.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Fridaaaa
0

#11 Jo jag vet vad anledningen är som sagt 😉 Inte sagt något annat heller 😉
Men de kunde haft som alternativ att man kunde välja om man ville köpa med strömadapter eller inte 🙂

AnnaMoonshadow
0

Haha jag antar att det blir för bökigt att ha två uppsättningar? 😛

Vea <3 

Fridaaaa
0

#13 Varför skulle det bli bökigt? Nja håller inte riktigt med där 😛 Behöver ju inte ligga med i förpackning utan att affärerna som säljer bara lägger ner det också så att säga men aja.

Se om han hittar någon till vettigt pris. Han har ringt på flera men alla har lyckats blivit sålda precis innan han ringt eller har folk inte tagit bort annonser.

Nekoi
0

Men om man är villig att betala ett högre pris från början för att få med laddsladden, som ändå ska finnas vid sidan av och sedan packas ner i butiken… så är det ju exakt så det är idag?

Men jag önskar er alla lycka till med att hitta en DS 🙂 Till slut får han nog tag på någon som inte hunnit sälja sin!

Fridaaaa
0

#15 Ser inte att jag har skrivit att han skulle betala ett högre pris från början för att få med laddsladden? Nu har du läst fel eller missförstått 😛

Hoppas på det, frustrerande bara när folk inte tar bort annonser trots att varan varit såld ett tag. Jag tar alltid bort så fort jag kan. Förstår bara itne hur game/gamestopp kan ta de priserna de ville ha för en begagnad :S (utan sladd och utan spel) :S

AnnaMoonshadow
1

Jo, jag håller med om att priserna hos Game och Gamestop sällan är rätt när det gäller deras begagnade spel. Då tycker jag butiker som kaptenkrok är bättre när det gäller begagnat. Tyvärr har de inga 3DS inne just nu men det kan ju vara en sida till att ha koll på? :P 

Angående annonser så håller jag också med, superjobbigt att de inte tar bort dem :/

Vea <3 

Fridaaaa
0

#17 Ja lite "fantasipriser" hehe
Kan säga till honom att hålla koll på den sidan 👍

Ja verkligen :/

Fridaaaa
2

Han hittade sen på blocket :)