Annons:
Etikett05-ds-3ds
Läst 1245 ggr
AnnaMoonshadow
3/23/15, 10:13 AM

Nintendo 2DS

Nintendo 2DS kom under 2013. Konsolen har så gott som samma funktioner som ett vanligt Nintendo 3DS men den saknar 3D-skärmar så den effekten fungerar inte på konsolen. Den är dessutom inte hopfällbar utan är i stället platt med två skärmar. Den har dessutom bara inbyggda mono-högtalare.

2DS

Man kan fortfarande spela både Nintendo DS och Nintendo 3DS-spel på konsolen och det enklare och billigare utformningen gör konsolen billigare än vad 3DS:en normalt är, dessutom finns det de som anser att den också är mer hållbar, speciellt när den inte viks fram och tillbaka som ett vanligt 3DS görs.

För mer info, se Nintendo 3DS.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Nekoi
3/23/15, 10:32 AM
#1

Jag är jätte nöjd med att ha valt 2DS istället för en 3DS, även om jag tycker att namnet är lite… ja 😉

Den är jätte skön att hålla i, och jag kan spela länge länge på den vilket jag inte riktigt tyckte att jag kunde med min vanliga DS.  Däremot så sitter inte R och L knapparna optimalt, men detta har jag bara märkt av i Kid Icarus: Uprising och i övrigt inte alls.

Jag tror också att den kommer att klara mer över tid, precis som du skriver ovan, eftersom den inte går att vika ihop. Det finns fortfarande en sleepfunktion på enheten som kompenserar för detta och bra fodral för att gå runt med (med förvaring för tre spel).

Rekommenderar till den som inte tycker att 3D funktionen är viktig, eller de nya spelen som enbart kommer att fungera med New 3DS. 👍

AnnaMoonshadow
3/23/15, 10:35 AM
#2

#1 åh, vad bra att få lite info från någon som använder det. Jag har bara testat dem lite snabbt och då är det svårt att helt uttrycka hur det är att ha en egen 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: