Nintendo E3 Digital Event
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här kommer hela eventet för de som missade det.
*Spoiler* spel som visas (jag kan ha glömt något):
Star Fox Zero, Yo-kai Watch, Xenoblade Cronicles X, Yoshi's Woolly World, Mario Tennis, Mario & Luigi: Paper Jam, Metroid Prime: Federation Force, The Legend of Zelda: Tri Force Heroes, Fire Emblem Fates, Hyrule Wariors: Legends, Animal Crossing: Happy Home Designer, Animal Crossing: Amiibo Festival, Genei Ibun Roku, Super Mario Maker och nya amiibos
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Förra årets event var helt klart bättre.
Fattades mycket när det gäller Indiespel samt Wii U spel och vi hade u hoppats på ett nytt Metroid till Wii U. Däremot kommer Metroid till Nintendo NX! Om Nintendo gör allting rätt och lägger ner lite mer pengar på prestanda så kan det bli ett Metroid Prime i FullHD med PS4 grafik eller bättre… kan bli intressant.
#1 jo, jag håller med om att förra året var bättre :) däremot gillar jag inte den negativa stormen på nätet som riktas mot Nintendo för att folk är missnöjda, tyckte de hade helt okej spel ändå
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Precis, man sade att NX presenteras först nästa år. Zelda kommer inte att visas och detta gick man ut för flera veckor sen.
Däremot tror jag att man kommer överraska på Gamescon/Game Awards, eller vad det nu heter, i höst och visa upp mer av Zelda.
#3 det skulle kunna vara möjligt! Nintendo försöker ju också vara tydliga med att E3 inte är stället där de presenterar ALLT, utan att de jobbar året om och ny information kommer året om: på andra mässor och evenemang med också genom Nintendo Direct m.m. när de känner sig mogna att leverera nya spel och innehåll att se fram emot 🙂
Vea <3