Nintendo iFokus

Nintendo

Etikett09-amiibo
Läst 1743 ggr
Jenny
1

Era Amiibo-samlingar

Från Wikipedia: ''Amiibo är små samlarfigurer av datorspelsfigurer, främst sådana från Nintendo-spel, som med hjälp av NFC kan kommunicera med spelkonsolerna Nintendo 3DS och Wii U och interagera med kompatibla spel.''

**I den här tråden samlar vi alla amiibo-samlingar!
**Var inte rädda för att lägga upp bilder, eller beskrivningar, av era samlingar hur stora eller små de än må vara!

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

Kevsterrr
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min samling som börjat växa sedan December! Denna samling håller jag och min kille i tillsammans, eller rättare sagt så hjälper han mig samla på dem. Varje månad köper vi minst 1 Amiibo tack vare vårt studiebidrag, men ibland lyckas jag övertala min pappa att köpa en åt mig. De första jag köpte var Villager och Wii Fit Trainer och på julafton så fick jag Mario, Peach och Yoshi av min gubbe. En som jag har haft enorma problem med att hitta är Kirby… Det gör mig så frustrerad då han inte finns i en enda affär här i Borås… Så fort jag bara ser honom så MÅSTE jag köpa honom, vare sig jag planerat att köpa en Amiibo den dagen eller inte, det kanske är min enda chans… Onlineköp vill jag helst undvika. Hursomhelst, by the time I wrote this så är mina senaste Luigi, Pikachu & Lucario. Och eftersom att jag är en nörd så skriver jag upp i en anteckning på min telefon angående vilka jag har och vilken dag jag fick dem. xD

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Jenny
0

#1 Åh, det var en nice samling! Villager <3
Själv har jag inga Amiibos ):

Jag tror att jag såg Kirby på GAME i Nordstan häromdagen! Om du har ork kan du ju ringa och kolla med dem om den finns kvar. :)

// Jenny Blomma

Kevsterrr
0

#2 HNGHHHHH, får se om jag pallar ringa lite senare.. If it was true and if it's still there, then I'm going to Göteborg immediately….. Hehe. #livochdöd

Kevsterrr
1

Men seriöst, Amiibo är asnice! Mest av allt samlar jag på dem utseendemässigt.. Jag har inte använt dem i SSB4 än, endast Mario Kart 8 för att låsa upp kostymerna.

[MikeW]
0

We will get them all Kev >:]

Kevsterrr
0

#5 jaaaaaaa <33, vi SKA completea denna samlingen.

[Akiraka]
2

Jag har ingen Wii U eller Amiboos men jag vet att visa av figurena bara kommer släppas en gång så såsom Villager och Wii fit trainer. Såvida inte Nintendo ändrat sig

Kevsterrr
0

Har hört rykten om att visa Amiibos kommer att slutas säljas, men själv är jag väldigt osäker.

AnnaMoonshadow
1

Nintendo har bekräftat att vissa amiibos ska slutas säljas (de kan dock komma tillbaka i framtiden).  Från våg 1 handlade det om Wii Fit Trainer, Villager och Marth. Marth ska dock komma tillbaka till realeasen av Code Name S.T.E.A.M.

IGN har en lista över de olika amibos sällsynthet som kan vara bra att kolla på om man samlar 🙂 listan utgår ifrån antal upplagor som figurerna släppts, hur lätt det är för butikerna (främst USA) att köpa in samt vilka som det bekräftats inte kommer göras fler just nu.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

MichaelE
0

Har bara Peach och Yoshi än så länge.

Jenny
0

#10 Någon annan som du är extra sugen på att skaffa? :D

// Jenny Blomma

MichaelE
1

#11 Zelda, Link m fl

Har inte Smash Bros, men Hyrule Warriors.

Jenny
1

#12 Åh okej!

Jag införskaffade faktiskt ett Wii U för inte så länge sedan så nu har jag köpt två amiibos! Peach och Bowser.
Nästa blir nog Charizard eller Toon Link… 😃

// Jenny Blomma

AnnaMoonshadow
3

Tänkte jag skulle slänga upp en liten bild på vår samling här hemma :D Tror inte jag tabbade bort någon av dem…

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Kevsterrr
4

Uppdatering!
De senast addade är DK, Kirby, Toon Link och Pit!
Riktigt dålig bild jag tog euww

AnnaMoonshadow
1

#15 du ska veta hur avundsjuk jag är över din Rosalina!

Vea <3 

Kevsterrr
0

#16 jaså? Haha
Jag köpte henne på release day som som tur var samma dag då jag fick månadens studiebidrag… Riktigt lucky tycker jag att jag är för jag har inte sett henne i någon annan affär sen den dagen (inklusive den affären själv…)😮

Icewolf88
0

Har bara en enda Amiibo och det är Samus, haha. Älskar Metroid ❤️ Är inte så intresserad av att skaffa alla andra. Vill dock gärna ha Rosalina!

AnnaMoonshadow
0

Jag håller tummarna för att Rosalina är en av de som Nintendo gör i nya upplagor så småningom. Vill verkligen ha henne! Tyvärr hade jag inte möjlighet att köpa henne vid releasen och har inte fått tag på henne senare  :/

Vea <3 

Kevsterrr
2

Födelsedag i onsdags och fick dessa två för ge samlingen en boost, nu är vi uppe i exakt 22st!😃

AnnaMoonshadow
0

våran samling här hemma har också utökat sedan jag la upp bilden, den senaste två jag lade till var en grön och en rosa garn-yoshi. Bara den blå kvar!

Vea <3 

AnnaMoonshadow
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Update Time! Här är vår samling för tillfället. Satte igår upp hyllorna så nu har de en perfekt plats att samlas på! Vi fick även hem den blå yoshin och Rosalina bland andra igår. Ber om ursäkt för dålig bildkvalité då jag skickade bilderna via facebook till mig själv och de gör om bilderna då

Vea <3 

Kevsterrr
0

#22 Jag minns när du var avundsjuk på min Rosalina, Vea…
…nu är det jag som är avundsjuk på.. i stort sätt alla dina… Little Mac, Ganon, Zero Suit Samus, Palutena, Lucina…🤦‍♂️ Nä, dags för mig att dra fram plånboken igen! (fick mycket födelsedagspengar så jag är laddad!) Vart köper du dina?

AnnaMoonshadow
1

Japp, jaag fick äntligen tag på Rosalina för någon vecka sedan, så nu är jag superglad!! :D I övrigt så är många av amiibosarna egentligen min mans, men jag vill gärna lådsas som om vi delar dem 😉 Många är köpta via Webhallen, någon kommer från spelbutiken och ett par är köpta på inpuls på stan

Vea <3 

Kevsterrr
1

Förra veckan när Mario Maker släpptes, Dr. Mario fick följa med hem då han fanns i affären, endast två i antal kvar!

LookHanna
0

Jag har ingen Amiibo men undrar verkligen om det är värt o köpa en.. och om jag ska köpa en hur ska ja använda den??

• Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
    Hörselskadad, kan säga va några gånger
[Sandi92]
0

Jag är en riktig samlare och samlar på en massa olika saker, men jag har inte en enda amiibo-figur. Jag tycker de är alldeles för dyra och svåra att få tag på. Jag har varit sugen många gånger, men har lyckats stå emot och det är jag (och min plånbok) glad för.

AnnaMoonshadow
0

#26 man använder ju olika amiibos i olika spel, och i olika spel använder man sina amiibos på olika sätt. Känner man ingen behov av att ha dem till något speciellt så behöver man inte köpa någon :) 

Här hemma samlar vi, främst min man, men de tar upp lite plats och de kostar ju massa pengar. Vi använder inte alla aktivt i spel men de är ändå rätt coola att ha 🙂

#27 du ska vara glad att du lyckats hålla dig ifrån det!

Vea <3 

Kevsterrr
0

Once it starts, it never ends.🤢

LookHanna
0

Jag förstår inte riktigt vad som är meningen me Amiibos, kan någon här förklara??

AnnaMoonshadow
1

#30 Idén bakom Amiibo kommer från två håll. Den första handlar om trenden att samla anime och spel figurines,  figurer föreställande ens favoritkaraktärer. Enda anledningen till att ha dessa är som prydnad och som samlarföremål. 

Den andra delen i det hela är den framgång spel som Skylanders och Disney Infinity har haft. Dessa spel bygger på att man ska köpa olika karaktärer som sedan aktiveras och används i spelet som karaktärer. 

Nintendo gav sig i kast med att blanda dessa båda funktioner när de skapade sina Amiibo. Amiibofigurerna föreställer olika nintendokaraktärer (t.ex. Mario) som kan användas i olika spel för att låsa upp olika saker, det kan till exempel handla om dräkter och utseenden men också game modes och andra saker. Vilka amiibos som låser upp vad och i vilka spel varierar. 

Så vissa köper Amiibo för att använda dem i spelen, t.ex. genom att köpa en Yarn Yoshi till Yoshis Woolly World låser man upp en funktion att ha två yoshis på skärmen istället för en. Och köper man amiibo-cards till Animal Crossing: Happy Home Designer så kan man göra de karaktärernas drömhus och spara på korten. 

Många köper också Amiibo bara för att de vill samla på dem. De kanske älskar Mario och vill ha alla Mario-figurer? Eller så gillar de verkligen Super Smash Bros. och vill ha alla de karaktärerna i hyllan? 

Har jag svarat lite på din fråga Chanela?

Vea <3 

LookHanna
1

#31 Tack för ditt svar, du svarade på allt som ja ville veta :D